Gutenberg, adică Johannes, m-a privit de pe soclu, cum altfel,

i-am dat vin, ce era să fac,

mi-a vorbit despre Biblia lui gigant,

mi-a mărturisit că a făcut mulți bani din tipărirea de indulgențe,

peste stradă cineva cînta la vioară

nu înțeleg acordurile, mi-a șoptit,

eu de-abia acum pricep caracterele gotice, i-am răspuns,

dar să știi că oamenii sînt la fel,

vor indulgențe,

citesc biblia tot cînd și cînd, dar fac economie la apă, la gaze,

a pierdut omenirea războiul, m-a întrebat

ai pierdut pariul cu indulgențele, l-am întrebat

Și ce treabă are Gutenberg?,            

a întrebat cineva din piață,

un cîntec vesel să cîntăm, un imn, un lied,

să fim iar Minnesaengeri,

Nu vreau să îți mai povestesc mai multe, dragă Ilse,

cîte nu spune omul cînd bea vin

și nu mai știe toate literele alfabetului,

dar fie și așa,

ce treabă ar mai putea avea Gutenberg?

Leave a comment